تجربه لذت بخش یا همراه با ترس از اولین رابطه زناشویی (2024)

اولین رابطه زناشویی

برقراری اولین رابطه زناشویی یکی از مهمترین چالش ها و دغدغه های زوجین است. تا حدی که برای بسیاری از افراد اولین رابطه جنسی تجربه راحتی نیست و ممکن است با ترس، استرس و نگرانی های زیادی همراه باشد. در حالی که این رابطه می تواند مسیر جنسی زندگی شما را تغییر دهد. به همین خاطر بسیارلازم است که هم خانم ها و هم آقایون اطلاعاتی را درمورد نحوه شروع، اجرا و به پایان رساندن این رابطه داشته باشند. از این رو رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی بر این شد تا در این مطلب نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی راعنوان کند.

تجربه اولین رابطه زناشویی

کسی نیست که به اولین ربطه زناشویی فکر نکرده باشد، برخی از افراد این رابطه را یک تجربه ترسناک قلمداد کرده و برخی دیگر بر این باورند که می توانند لذت بسیار زیادی از این رابطه ببرند. اما آنچه که به اثبات رسیده این است که بیشتر خانم ها اذعان می کنند که از اولین رابطه می ترسم .

این نشان دهنده این موضوع است که اغلب خانم ها به خاطر درد پاره شدن بکارت تصورشان از اولین رابطه زناشویی یک تجربه دردناک است. اما موضوع به همین جا ختم نمی شود.

زیرا طبق گزارشات اعلام شده برخی از مردان هم به علت استرس و نگرانی که برای اولین رابطه خود دارند، ممکن است نتوانند به انزال برسند. به همین خاطر لازم است تا هم خانم ها و هم آقایون با نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی آشنا شوند.

لزوم آمادگی روحی و فکری برای اولین رابطه زناشویی

پیدا شدن شریک مناسب و آماده شدن از لحاظ روحی برای برقراری اولین رابطه زناشویی اهمیت بسیار زیادی دارد، چون احساسی که از اولین رابطه جنسی بدست می آید تاثیر چشم گیری در روابط بعدی می گذارد.

داشتن ترس و استرس چه در اولین رابطه پیش از ازدواج و چه بعد از ازدواج امری بسیار طبیعی است. پس پیش از رابطه به این فکر کنید که آیا از لحاظ روحی و جسمی آمادگی برقراری اولین رابطه جنسی را دارید؟

برای بررسی این مورد به این موضوع فکر کنید که آیا از روی میل و خواسته این کار را انجام می دهید یا به دلیل ترس از دست دادن فرد مقابلتان؟ زیرا بسیاری از خانم ها به خاطر ترس از دست دادن طرف مقابل به این خواسته تن می دهند بدون اینکه خودشان واقعاً آمادگی مناسب برای این رابطه را داشته باشند.

چه انتظاری می توان از اولین رابطه زناشویی داشت؟

ترس و استرس یکی از مهمترین فاکتوهایی است باعث می شود افراد از اولین رابطه جنسی خود لذت چندانی نبرده و برنامه ریزی هایشان خراب شود. به همین خاطر توصیه می شود تصوری ایده آل گرایانه و رویایی نسبت به این رابطه نداشته باشید.

خصوصاً زمانی که هر دو نفر شما در این مورد بی تجربه بوده و در مورد بدن یکدیگر شناخت چندانی ندارید. در چنین حالتی ممکن است رابطه مطابق میل شما پیش نرفته حتی احتمال خرابکاری وجود دارد.

توجه داشته باشید که شما قرار است از بودن کنار هم لذت برده و نیاز جنسی خود را برآورده کنید. پس نیازی نیست کامل باشید و یا هر تکنیکی که یاد گرفته اید را بخواهید اجرا کنید تا فرد مقابل را تحت تاثیر بگذارید.

بهترین کار این است که سعی کنید روش های مناسب برای ارضای نیازهای جنسی یکدیگر را بیاموزید. برای اینکار بهتر است نظر یکدیگر در مورد این که چه کاری مطابق میل دیگری است را بپرسید.

تجربه لذت بخش یا همراه با ترس از اولین رابطه زناشویی (1)

نکات مهم برای برقراری اولین رابطه زناشویی

چنانچه آگاهی خود را نسبت به اولین رابطه زناشویی بالا ببرید، می توانید بدون هیچ مشکلی یک رابطه بدون درد و حتی لذت بخش را تجربه کنید. مهمترین نکته ای که برای داشتن زندگی زناشویی لذت بخش باید مورد توجه قرار بگیرد، هنر برقراری رابطه موثر با همسر حین رابطه جنسی است.

به همین خاطر توصیه می شود برای داشتن یک تجربه خاطره انگیز و به یاد ماندنی به نکات زیر توجه کنید. آناتومی بدن خود را بشناسید؛ این بسیار مهم است که بدن خود را شناخته و بدانید که چطور تحریک می شوید، نقاط حساس تر بدنتان کجاست.

چه پوزیشنی ممکن است حس بهتری را برای شما ایجاد کند و …. لمس بدن، خودارضایی، مطالعه و کمک گرفتن از آینه از روش هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا با آناتومی بدن خود آشنا شوید.

با همسر یا شریک جنسی خود در مورد نگرانی هایتان صحبت کنید؛ هر چقدر هم که از رابطه خود مطمئن باشید باز هم برقراری اولین رابطه جنسی سخت و همره با استرس است. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که اذعان می کنند از اولین رابطه می ترسم بهتر است در مورد این موضوع با همسر خود صحبت کنید.

آرام عمل کنید!

برقراری اولین رابطه زناشویی بسیار هیجان انگیز است، اما اگر می خواهید این رابطه خاطره انگیز هم باشد باید آرام عمل کنید. در واقع رابطه جنسی مسابقه نیست که برای رسیدن به خط پایان عجله کنید. لازم است در ابتدا با حرکات ملایم تر شروع کرده و در ادامه اگر هر دو نفر موافق بودید، سرعتتان را بیشتر کنید.

انجام آرام حرکات آغازین موجب تمرکز بیشتر و در نتیجه لذت بردن از تمامی حس و حال رابطه می شود. زمان مناسبی را به معاشقه اختصاص دهید؛ پیش نوازی و معاشقه یک روش بسیار عالی برای آرام کردن ذهن و افزایش لذت جنسی است.

معاشقه همچنین می تواند باعث بهتر خیس شدن آلت تناسلی زن و نعوظ بهتر در مردان شود. پیشنوازی می تواند بوسه و در آغوش گرفتن، لمس بدن به خصوص نقاط حساس، حرف زدن در مورد مسائل جنسی، ماساژ دادن و غیره باشد. نباید انتظار داشته باشید که در اولین ابطه زناشویی مانند یک سوپر من رفتار کنید.

بسیار طبیعی است که اولین رابطه جنسی کوتاه بوده و در آن ارگاسمی رخ ندهد. برای رسیدن به اوج لذت جنسی به خود یا همسرتان فشار وارد نکنید، زیرا در اغلب موارد گذر زمان و تکرار باعث می شود تا شما تکنیک های بهتری را یاد بگیرید.

مهمترین اقداماتی که پیش از اولین رابطه جنسی باید انجام دهید!

برای هر فردی لازم است که پیش از برقراری اولین رابطه زناشویی آگاهی های خود را در مورد برخی از موارد بالا ببرد. از مهمترین این موارد می توان به نکات زیر اشاره کرد؛ برای رعایت این مورد بسیار مهم است که نظافت شخصی خصوصاً در ناحیه تناسلی رعایت شود.

برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها ی مقاربتی از قبیل سوزاک، ایدز، زگیل تناسلی و سوزش در اولین رابطه و همچنین جلوگیری از بارداری در اولین رابطه لازم است تا افراد از کاندوم استفاده نمایند.

رابطه جنسی هورمون هایی را در بدن زنان و مردان تولید می کند. تولید این هورمون ها به خصوص در بانوان موجب ایجاد وابستگی می شود. به ویژه اگر این رابطه، اولین رابطه جنسی باشد.

بنابراین بسیار لازم است تا برای برقراری این رابطه مطمئن شوید که پارتنر شما از لحاظ احساسی و روحی شما را تامین کرده و این رابطه جنسی پایانی برای رابطه عاطفی شما نیست.

تجربه لذت بخش یا همراه با ترس از اولین رابطه زناشویی (2)

برقراری اولین رابطه زناشویی در شب عروسی

اگر شما و همسرتان جزء افرادی هستید که طبق فرهنگ و سنت اولین رابطه جنسی خود را به شب زفاف موکول می کنند، می توان تصور کرد که باید چه فشار روانی بالایی را تحمل کنید.

زیر بعد از یک روز زیبا و شیرین اما سخت و طاقت فرسا که از آماده کردن تدارکات و تشریفات و آرایشگاه رفتن شروع و تا رقصیدن، عکس گرفتن و رفتن تمامی مهمان ها به درازا می کشد، باید برای مراسم خاص دیگری آماده شوید که نیاز به آمادگی جسمی و روحی مناسبی دارد.

حال تصمیم با خودتان است که می خواهید شب اول را به تحریک لمسی و معاشقه بپردازید یا اینکه مقاربت و رابطه جنسی کاملی داشته باشید.

اما به این نکته توجه کنید که احساسی که بعد از اولین رابطه زناشویی در شما برانگیخته می شود، تا مدت ها ادامه دارد پس توصیه می شود که عمل دخول در زمان خستگی و اضطراب انجام نشود.

تجربه ارگاسم با اولین رابطه زناشویی

برای اغلب افراد این سوال است که آیا با برقراری اولین رابطه زناشویی می توانند همزمانی ارگاسم را هم تجربه کنند؟ در پاسخ به این مورد لازم است بدانید که رسیدن به ارگاسم در زنان به آسانی ارضا شدن در مردان نیست.

در واقع ارگاسم نیازمند زمان و برقراری ارتباط موثر با بدن یک زن دارد. به همین علت معمولاً بعید است که در اولین رابطه زناشویی زن و مرد بتوانند با هم ارضا شوند، به خصوص زمانی که هر دو بی تجربه باشند.

پس توصیه می شود در اولین رابطه بیشتر از کنار هم بودن لذت برده و کمک کنید تا روش های ارضا شدن یکدیگر را بیابید.

آنچه باید در مورد پرده بکارت بدانید!

در ابتدای واژن یک عضله ماهیچه ای به نام بکارت وجود دارد که معمولاً در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین می رود. این پرده شکل های مختلفی دارد که یکی از معرف ترین آن ها پرده حلقوی یا ارتجاعی است.

زنانی که دارای پرده حلقوی هستند، حین دخول حتی برای اولین بار هیچگونه درد شدید یا خونریزی را احساس نمی کنند. اما در بیشتر موارد دیده شده که به علت بافت ماهیچه ای ضخیم این پرده، درد مقاربت تا مدت ها وجود دارد.

اما در خانم هایی که بکارت آن ها به شکل های دیگری است، معمولاً با اولین رابطه جنسی کامل، پرده بکارت خود را از دست داده و به همین دلیل درد متوسط یا شدیدی را تجربه می کنند. خصوصاً زمانی که به خاطر استرس بالا یا عدم آمادگی، واژن ترشحات کافی نداشته و به حالت خشک است.

در واقع پرده بکارت نسبت به سایر عضلات بدن، رشته های عصبی بسیار کمی دارد. از این رو در صورت داشتن آرامش پاره شدن آن با درد کمی همراه است. به همین علت توصیه می شود عمل دخول و پاره شدن پرده بکارت زمانی انجام شود که بدن آرام بوده و هیچگونه اضطرابی نداشته باشد.

سخن پایانی

و در انتها باز هم توصیه می کنیم که برای برقراری اولین رابطه زناشویی بهتر است ابتدا از معاشقه و نوازش های طولانی شروع کنید و مرد طوری رفتار کند که همسر خود، تمایل لازم برای برقراری رابطه را پیدا کند، نه اینکه با زور و عجله تنها برای اینکه شهوت خود را فروکش کند، دخول را انجام دهد.

زیرا کوچکترین خطایی در این شب می تواند همسر شما را محزون و خسته کرده و تا آخر زندگی مشترک تاثیر گذار و حتی غیر قابل جبران باشد.

تحریریه رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی

تجربه لذت بخش یا همراه با ترس از اولین رابطه زناشویی (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Frankie Dare

Last Updated:

Views: 5371

Rating: 4.2 / 5 (73 voted)

Reviews: 88% of readers found this page helpful

Author information

Name: Frankie Dare

Birthday: 2000-01-27

Address: Suite 313 45115 Caridad Freeway, Port Barabaraville, MS 66713

Phone: +3769542039359

Job: Sales Manager

Hobby: Baton twirling, Stand-up comedy, Leather crafting, Rugby, tabletop games, Jigsaw puzzles, Air sports

Introduction: My name is Frankie Dare, I am a funny, beautiful, proud, fair, pleasant, cheerful, enthusiastic person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.